søndag den 21. februar 2010

Kan en lastbil drifte?

Hvis man skal sige, at vinteren bringer noget godt, så er det i hvert fald, at dette på videoen er muligt. Et ukendt sted i Polen viser en chauffør, at hans Scania lastbil kan, hvad man normalt kun ser japanere på speed præstere, nemligt at drifte.

Det er nu februar måned, og der har lagt sne i over to måneder på vejene, og parkeringspladserne rundt omkring. Når jeg ser denne baghjulstrukne lastbil drifte, får jeg en stor lyst til, at sælge min brugte Peugeot til højst bydene, og anskaffe mig en baghjulstrukket bil. Men behøver man en bil? Nej, jeg kan blot låne en lastbil af naboen, der tilfældigvis er vognmand. Lastbilen på videoen er en 4x2, hvilket jeg tror er det bedste valg, en 6x2 eller 6x4 vil alt andet lige være for tung på baghjulene, og en 4x4 vil have et alt for godt grib. Det skal selvfølgelig prøves.

Gad vide hvad der er det bedste 'ikke-bil' drifting køretøj. Jagten er gået ind...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar